קבל יעוץ לפרויקט הבא שלך

050-408-2645

פרויקטים רבים בארץ לבנייה רוויה מבוצעים על ידי קבוצות רכישה, בשנים האחרונות יש גם פרויקטים רבים של תמ"א 38. מפרסומים שונים עולה כי לא תמיד כל פרויקט מסתיים בהצלחה או שהוא נתקע באמצע, או שיש מחדלים וליקויי בנייה, לרוב בגלל היעדרו של מפקח בנייה מקצועי ורצון המשקיעים לחסוך בעלויות.

דיירי בניין הנכנס לתוכנית של תמ"א 38 או קבוצת רכישה אינם אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן, אינם בקיאים בתחום ובוודאי שאינם יכולים לראות את התמונה הכוללת של רווח והפסד, ולקבל תמיד את ההחלטות הנכונות. משום כך חשוב לשכור את שירותיו של מפקח בנייה מנוסה שעשוי לחסוך להם הרבה מאוד כסף בגין ליקויים ותקלות בתהליך הבנייה, שנובעים רובם מחוסר ידע מקצועי.

לא מוותרים על מפקח בניה

הרבה קבוצות רכישה מעוניינות להוזיל את עלות הדירה ככל שניתן אך יש דברים שלא ניתן לוותר עליהם, כמו שירותי פיקוח בנייה מחברה מקצועית בעלת ניסיון ומוניטין. מפקח בנייה מלווה את חברי קבוצת הרכישה משלב הייזום, דרך עבודות הביצוע בשטח ועד לקבלת המפתח. תפקידו לייצג את האינטרסים של חברי קבוצת הרכישה, לסייע להם לקבל החלטות חשובות נכונות, לחסוך עלויות, לבחור קבלנים ואנשי מקצוע איכותיים ועוד.

למעשה, מפקח בנייה מלווה את הפרויקט של חברי קבוצת הרכישה או את הדיירים בפרויקט תמ"א 38, לכל אורך הדרך. ישנם מקרים בהם קבוצות רכישה ודיירים בפרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי העדיפו לחסוך את עלות העסקת מפקח בנייה, וסיימו עם פרויקט לא איכותי, שימוש בחומרי גלם נחותים, ליקויי בנייה חמורים ועד סכנת חיים.

חשוב לדעת כי מפקח בנייה מתחיל את עבודתו כבר בשלב ייזום הפרויקט. הוא נפגש עם האדריכל ומכין תכניות בנייה בהתאם לתקנים המחמירים והמחייבים. כמו כן, מפקח בנייה מכין כתב כמויות של חומרי בנייה, הוא בוחר חומרי גלם באיכות גבוהה, מתאם ציפיות עם חברי קבוצת הרכישה או עם הדיירים בפרויקט תמ"א 38, דואג להיתרי הבנייה הנדרשים ולייצוג הלקוחות מול הרשויות הרלוונטיות, מנתח מחירים ומתכנן לוח זמנים ומסגרת תקציב לפרויקט, תוך הערכת סיכונים.

פיקוח בניה הדוק לאורך כל שלבי הביצוע

ידוע הוא כי לעיתים רבות איכות הבנייה בארץ לקויה, לכן שירותיו של מפקח ניהול פרויקט בנייה חשובה ונחוצה מאוד, בעיקר בפרויקטים של תמ"א 38, פינוי בינוי ופרויקטים של קבוצות רכישה. המפקח אחראי על הפרויקט מתחילתו ועד סופו, מייצג את לקוחותיו נאמנה מול גורמי הביצוע השונים. מדווח להם באופן שוטף, דואג לתיאום העבודה באתר הבניה בין קבלני הביצוע השונים, ומבצע בדיקות קפדניות על מנת להבטיח את איכות הבניה ואיכות העבודה של הקבלנים ואנשי המקצוע.