קבל יעוץ לפרויקט הבא שלך

050-408-2645

כחלק ממדיניות ההתחדשות העירונית הוחלט בישראל לקדם פרויקטים מסוג פינוי בינוי בערים בהן יש מצוקת שטחים לבנייה למגורים, בעיקר בשכונות ישנות ומוזנחות. הפרויקט הראשון בארץ הוכרז על ידי משרד הבינוי והשיכון בשנת 1998. בפרויקט כזה הורסים את בתי המגורים הישנים ומקימים בנייני מגורים חדשים, במקביל לחידוש התשתיות באזור.

הרבה פרויקטים של פינוי בינוי מובלים על ידי יזמי בניה הפונים לדיירים בבניין מגורים ומציעים להם להיכנס לפרויקט של פינוי בינוי, בסופו הם יקבלו דירה חדשה בגודל הדירה הישנה שלהם או אפילו גדולה יותר וזאת תוך שלוש שנים.

במהלך בניית הבניין החדש, מקבלים הדיירים  מימון מלא לשכר דירה עד לסיום הפרויקט. לאחר הסכמתם מתחיל היזם בהריסת הבניינים הישנים, ובבניית הבניינים החדשים. אלה יהיו בדרך כלל עם תוספות של קומות ודירות נוספות שיימכרו לדיירים חדשים וזהו בעצם הרווח של היזם.

שירותי פיקוח בניה בפרויקט פינוי בינוי

עבור הדיירים שגרים בבנייני מגורים ישנים ובשכונה מוזנחת, פרויקט פינוי בינוי נחשב למשתלם במיוחד מאחר והדיירים זוכים לדירה חדשה עם מפרט טכני חדשני ואיכותי יותר מזה הקיים בדירה הישנה שלהם. הם גם זוכים לסביבת מגורים משופרת עם תשתיות חדשות. יש לזכור כי השווי של הדירה החדשה גבוה בהרבה ממחיר המכירה של הדירה הישנה, לכן הדיירים זוכים לעליית ערך הדירה שלהם  ללא כל השקעה כספית מצדם.

יש לומר כי במקרה של פרויקט פינוי בינוי ברור שכל צד דואג לעצמו. היזם, הקבלן ועוד לכן מפקח בנייה בפרויקט הוא היחיד שידאג וישמור על האינטרסים של הדיירים ולעמידה של התחייבויות היזם כלפיהם.

מפקח הבנייה מטעם הדיירים גם יהיה נוכח בשטח במהלך הבנייה וידאג כי כל שלבי הבנייה נעשים בהתאם לתקן ובשימוש עם חומרי הגלם עליהם הוסכם וכי הפרויקט כולו עומד בתקנים המחייבים.

אמנם, יש לשכור ולשלם תמורת השירות של חברת פיקוח בניה, אך רק כך יכולים הדיירים להבטיח את זכויותיהם וליהנות מדירה חדשה איכותית ומסביבת מגורים טובה יותר. למעשה, הדיירים זוכים לתמורה מלאה בעד כספם מאחר ומפקח בניה דואג לייצג אותם מול היזם וקבלני הביצוע בשטח, הוא שומר על האינטרסים שלהם ומוודא כי היזם עומד בכל תנאי החוזה של פרויקט פינוי בינוי, משתמש בחומרי בניה באיכות גבוהה ומבצע את מלאכתו נאמנה.

כל הצדדים מרוויחים

פרויקטים מסוג פינוי בינוי שכיחים בכל העולם, בשנים האחרונות ניתן לראות עוד ועוד פרויקטים חדשים במרכזי הערים הגדולות וגם בערי הפריפריה. פינוי בינוי הוא חלק חשוב בהתחדשות העירונית, הפרויקט מאפשר לדיירים לגור בדירות חדשות וליהנות מתשתיות המותאמות לאורח החיים המודרני, וגם היזם מרוויח מהפרויקט והעירייה זוכה לשכונות מטופחות ומושקעות יותר.