קבל יעוץ לפרויקט הבא שלך

050-408-2645

 

אנשים רבים שמעוניינים לבצע פרויקט של בניית בית פרטי, אינם מודעים לחשיבות של מפקח בניה. זוהי דמות המפתח בכל פרויקט אם של בנייני מגורים, בנייני משרדים, מפעלים ובתים פרטיים. חשוב למצוא איש מפתח בכל הפרויקט אשר יוכל לפקח על כל שלבי הבניה. ישנן חברות יזמיות, אשר נוהגות להעסיק מנהל פרויקט שהוא מהנדס בניין בכיר. מהנדס זה, דואג לכל מה שקשור לבנייה, אם מהשגת אישורי הבניה, בחינת הקרקע, השגת קבלן מבצע, קבלני משנה, ארכיטקט וכדומה. גם מבחינת חישוב התקציב, מפקח הבניה, הוא זה שידאג כי לא תהיה חריגה מהתקציב ודואג ללוח הזמנים הצפוי על פי שלבי הבניה, כאשר הוא שולח דו"ח מדויק הכולל את התמונות של המבנה.

 

כאשר מדובר על פיקוח בניה בפרויקט פרטי, העלות של מפקח הבניה תהיה נמוכה יותר, שכן מספיק שיבקר באתר פעמיים בשבוע ולא בכל יום, כפי שנהוג בבניינים רבי קומות, כאשר עבודת הבנייה תהיה מורכבת יותר.

 

 מפקח בניה מטעם הדיירים בפרויקטים של תמ"א 38

 

אנו עדים היום לחידוש פני הערים השונות ובהקצאת בנייני מגורים עבור אוכלוסייה המעוניינת לגור בערים הגדולות בארץ. כשאר מדובר על תכנית פינוי בינוי, יש לדאוג כי מפקח על הבנייה, יהיה מטעם הדיירים, כך שיפקח על אחוזי הבניה, הבניה עצמה, האישורים, בעלי מקצוע והקבלן המבצע. מדובר על תכנית של כמה שנים ויש לדאוג כי הקבלן שהוא היזם בעצם, יהיה בעל תקציב וביטחונות מהבנק, כך שהתכנית לא תתעכב, כאשר היזם דואג למגורים חלופיים לדיירים.

 

גם עלויות הבניה הופכות להיות זולות יותר, למרות שיש לשלם עבור שירותיו של מפקח הבניה. מהנדס הבניין שהוא זה שמפקח על הבניה, ידאג כי העלויות תהיינה נמוכות וחומרי הבניה יהיו איכותיים בזכות הקשרים והידע של מפקח הבניה.

 

לדאוג למפקח בנייה שינהל את הפרויקט כבר בתחילתו

 

על מנת שהליך פיקוח הבנייה יתנהל כתקנו, יש לדאוג כבר מההתחלה, לנוכחותו של מפקח בניה. כך הדברים ינועו בסדר הנכון והמופתי של מפקח בכיר בתחום הבניה , אשר יש לו וותק וניסיון של שנים רבות, כשאר הוא מכיר את כל ההליכים ובעלי המקצוע.