אם אתם לפני רכישה של דירה או בית, בדקו אם הקבלן הוא בעל הנכס. יש לרכוש דירה מקבלן שרשום בפנקס הקבלנים. יש לערוך בדק בית מקיף ולוודא כי הנכס רשום בטאבו, שהיא מחוברת לדוד שמש,גז וטלוויזיה, חשמל טלפון ומים. חשוב, לא למהר לחתום על חוזה, אם עדיין אין תוצאה של בדק בית במידה ונמצאו ליקויי בניה, על הקבלן להיות אחראי לתיקון הליקויים וכן, תתבצע בדיקה נוספת, בכדי לברר, כי כן בוצעו התיקונים כהלכה.

גם אם רכשתם דירה או בית שנראים לכם במצב טוב, כדאי כי לא תתלהבו מדי ותתחילו להתעניין על חבר המתמחה בגילוי ליקויים כמו חברות לבדק בית שמעסיקות מהנדסים שמתמחים בבדיקה של כל הנכס על כל מתקניו והמבנה עצמו. ברגע שישנו אישור כי הנכס תקין ואיו בו ליקויים- זה הזמן לחתום על חוזה.

עמידות בתקן של הנכס  – לרכישה בטוחה של הנכס שלכם

אחת הבדיקות הנפוצות של מהנדס בניין שמתמחה בגילוי ליקויים, היא תקנים בבניין, חריגות בנייה, עובש בתקרה או בקירות, מצב האינסטלציה, היסודות ואפילו החלונות והדלתות, בכדי לוודא כי הם אכן על פי תו תקן. אחד הדברים החשובים בבדיקה של בדק בית, היא איתור נזילות. בארץ לא מקפידים בבנייה ולכן, אחת המחלות הידועות ביותר בדירות או בתים היא הנזילה. כשאר המים מחלחלים במבנה, ה עשויים לסכן את בטיחותו ואפילו להגיע ליסודות, מה שיחליש את המבנה ולכן, בדיקה זו היא חשובה.

 

יש לבדוק את המפרט הטכני שהבטיח הקבלן , מול המפרט הקיים ולהשוות. יש לציין, כי בדיקה של מהנדס בניין, היא קבילה בבית המשפט, כך שאם מדובר בדירה או בית חדש, אחריות הקבלן הינה 7 שנים מיום הרכישה.

האם יש הבדל בבדק בית ישן או חדש?

לא קיים הבדל הין בדק בית ישן לחדש. לפעמים תפתי אתכם העובדה, כי בבית חדש עשויים להיות יותר ליקויים מאשר בבית חדש. בגלל שכבר גרו אנשים בבית הישן, ה דאגו לכל ליקוי ויקנו, אך כאשר אתם רוכשים בית או דירה חדשה מקבלן, לעולם אין לדעת כיצד הוא בנה אותה אלא אם כן תבצעו בדיקה מקיפה של מהנדס בניין. כל עורך דין שעוסק במקרקעין, ימליץ בחום על בדק בית לפני חתימה על חוזה רכישה.

 

כדאי כי תוציאו הוצאה חשובה זו, כך שתימנע מכם עגמת נפש וריצות לעורכי דין וכן הוצאות כפולו ומכופלות, אם על תיקון הנזקים והליקויים וכן הוצאות משפט גדולות כאשר תתבעו את הקבלן. בדיקה חשובה זו, עשויה לחסוך לכם הרבה ולהקנות לכם שלוות נפש לגבי בית או דירה שהם בטיחותיים וכשרים למגורים.

בדיקת דירות

דבר נוסף המייחד את חברתנו  הוא שאנו משרתים לקוחות בכל רחבי הארץ ונותנים ייעוץ בחינם, להלן דוגמאות של פניות מלקוחות החפצים בהזמנת בדיקת דירה או בית:

 

1. בדיקת דירה לפני מכירה
2. איתור נזילות בבית
3. בדיקת דירה  מקבלן
4. בדיקת דירה לפני קניה
5. בדיקת דירה יד 2
6. בדיקת מבנים