קבל יעוץ לפרויקט הבא שלך

050-408-2645

אחד מהנושאים החשובים ביותר בניהול של פרויקט בניה, הינו ללא ספק פיקוח בנייה, אשר בלעדיו קשה לנהל פרויקטים. אם מדובר על פרויקט בניה בתל אביב, יש להשיג חברת פיקוח בנייה בתל אביב, כזאת שיש לה ניסיון של שנים בתחום וניהלה הרבה פרויקטים ביד רמה. אם בזמן הבניה, נתקלים בצורך למציאת פתרון במהלך הפרויקט, תפקידו של מפקח הבנייה, הינו למצוא פתרונות יצירתיים ויעילים. כל קבלן או יזם, הוא זה שמפקיד את פרויקט הבניה בידיו של מפקח הבניה, אשר דואג לכל הפתרונות האפשריים, לתכנון נכון של תקציב, כתב הכמויות, עמידה בלוח הזמנים, שילוב של קבלני משנה בשלבים השונים ובדיקה סופית לאחר סיום הפרויקט.

 

השלבים השונים בפיקוח על פרויקטים בניה

ישנם שלושה שלבים שבהם מחלקים את נושא הבניה, הראשון הוא עריכת חוזים ומשא ומתן בדבר העלויות שיכלול גם פיקוח על רכישת חומרים ובניית לוחות הזמנים. האישורים הנחוצים, כלומר כל השלב הבירוקרטי, חייב להיות מוכן כבר בשלב הראשון. שלב שני, הבניה עצמה, זהו השלב שבו מתפקד מנהל הפרויקט והכוונה היא המפקח על הבניה שהוא מהנדס בניין במקצועו. כל שלבי החשבונות שיש להגיש לקבלן לגבי רכישת חומרי הבניה וכל מה שסוכם בחוזה יהיה תואם. השלב השלישי והאחרון- מסירת הנכס. לאחר שהקבלן מודע לכך כי הפרויקט הסתים,  הוא יערוך בדיקה אחרונה שתתבצע ע"י מפקח הבנייה, כך שהאישורים והאחריות תינתן במסירה של הנכס.

 

התייעלות העבודה מול הלקוח באמצעות דוחות שוטפים

פיקוח בנייה בתל אביב, כולל דוחות מקצועיים חודשיים, בדבר התקדמות הבניה, כך שגם ללקוח יש את לוחות הזמנים והתקדמות של כל שלב. דוחות אלה, מבטיחים את העמידה בתנאים של מפקח הבניה עם כל אנשי המקצוע שעובדים תחתיו, מה שיקנה ללקוח ביטחון ושקט נפשי שהכול מתקדם על פי הציפיות. לרוב, היזם הוא זה שבוחר במפקח הבניה, שבוחר את הקבלן ואנשי המקצוע שהוא מכיר כי הם מקצועיים והוא עובד עמם שנים. כל זה טוב ונכון לגבי בנייה של בניינים גבוהים. אבל כאשר מדובר בבנייה של בית פרטי, יש למצוא את מפקח הבנייה המוכר, כזה שכבר יש לו תיק עבודות רבות ושהיה מעורב בפרויקטים רבים בהצלחה.