קבל יעוץ לפרויקט הבא שלך

050-408-2645

 

אם נשווה את עבודתו של מנהל פרויקטים למנצח על תזמורת, נראה כי העבודות של שני בעלי מקצוע אלה דומים. התיאום והניהול על קבוצה של שאר אנשי המקצוע בתחומים השונים, נתונה בידיהם של מנהלי פרויקטים. תהליך הבניה, מלווה בלא מעט מכשולים ובשל כך, יש למנות מנהל שהוא מהנדס בניין שיפקח ביד רמה על הפרויקטים. כאשר ישנן תשתיות ישנות או גילוי של קווי מתח גבוה, או אלה שעוברים בקרבת הקרקע או קווי הביוב, אשר עובדת קיומם לא הייתה ידועה כאשר נרכשה הקרקע לבניה, מנהלי הפרויקטים השונים, יהיו צריכים להתערב ולדאוג כי קווים אלה יוסרו, כך שהקרקע תהיה נקייה מכל מכשול.

 

ראשית, התכונה שנדרשת ממנהל הפרויקט בראש ובראשונה, הינה מקצועיות בלתי מתפשרת והכרה של כל תחומי הבנייה הקשורים לפרויקט. המיומנות והמקצועיות של מנהל הפרויקט מסייעת בקבלת ההחלטות הנכונות וכן יחסי אנוש טובים על מנת שהפרויקט יתנהל על פי לוח הזמנים המצופה.

 

מציאת פתרונות הולמים בזמן הבניה

 

חשוב כח מנהל הפרויקט, ייתן תשומת לב גדולה לכל מה שקורה במהלך הבניה, שכן אם מתגלה טעות בזמן הבניה, מנהל הפרויקט מיד עולה על בעיה זו ומוצא לה פתרון יעיל, מה שעדיף שיקרה בזמן הבניה ולא אחריה.  מנהלי הפרויקטים, חושבים הרבה צעדים קדימה, בטרם הם ממשיכים בשלבים הבאים של הבניה. יש לערב את מנהל הפרויקט מוקדם ככל האפשר, כבר בשלבים הראשונים של פרויקט הבניה. היועץ החשוב ביותר והמפקח על הבניה הוא המנהל של הפרויקט.

 

חיסכון רב בעלויות ע"י מנהל פרויקט

 

ישנו חיסכון רב, כאשר מנהל הפרויקט מעורב גם בעלויות ובתקציב הכללי של פרויקט הבניה. זו אפשרות הטובה ביותר של היזם או בעל הנכס, כאשר הוא יודע כי לא תהיינה חריגות בתקציב והעלויות תהיינה נמוכות יותר ממה שתוכנן. גם מבחינת איכות חומרי הגלם, החומרים שבהם יבנה המבנה , יהיו איכותיים, מה שמבטיח בניה יציבה ואיכותית כאשר היא נעשית תחת פיקוח של מהנדס בניין מקצועי וותיק שהוא גם מנהל הפרויקט. יש לציין כי אם מגייסים מראש את מנהל הפרויקט, הוא זה שיבחר נכון את הקבלן המבצע ואת קבלני המשנה, כך שבאמצעות ההיכרות שלו עמם וכן הניסיון שלו בעבודות מולם הוא יבחר את אנשי המקצוע הטובים ביותר.