בכל בנייה של מבנה, אם בית, מבנה מסחרי, ציבורי, בניין מגורים ועוד, יש לדאוג לפנות אל חברות פיקוח בנייה, אשר תוכלנה לסייע בכל תכנון ויישום הפרויקט שברצונכם לבצע. באמצעות ניהול נכון ובקרה, ניתן יהיה לעבור כל שלב ולמנוע טעויות או כאבי ראש מיותרים. תכנון נכון בצוות מקצועי של מהנדסים ובעלי מקצוע שמעורבים בפרויקט, יהיה קל בהרבה יותר לסיים נכון ובאופן מושלם את הפרויקט.

עלות התכנון, היא המחיר של התכנון האדריכלי וכן תכנן אדריכלי, מודד קרקע, יועצי חשמל, מהנדס השלד, הוצאות נוספות כגון צילומים הדפסות, אינסטלציה וכן בדיקה של הבטון. 10% מעלות הבנייה טמונה במרכיב זה. ההתחלה של כל בנייה , מתחילה בשלד של המבנה וכן ההתאמות לתכנית הבניה. כדאי לברר לפני אם בבית פרטי, מדובר בדו משפחתי או בית בודד, כך שניתן יהיה לתכנן נכון את בניית השלד, כלומר עם קיר משותף או ללא קיר משותף.

תכנון נכון וקונסטרוקציה יציבה

יש לבצע את התכנון הנכון וקונסטרוקציה יציבה של המבנה. חלק ניכר וחשוב של עבודת חברות פיקוח הינו לבצע פיקוח קפדני על הקונסטרוקציה ועל גג הרעפים בבתים הפרטיים. נושא הניקוז חייב להיות גם בחשיבות גבוהה וכן האיטום של הבית. כל השלבים השונים של הבנייה מצריכים ידע ושילוב נכון של בעלי המקצוע, על פי השלבים של הבנייה. גם איטום חדרי הרחצה חשוב, כך שלא יחדרו מים ויגרמו לנזילה לקומות התחתונות.

התייעצות עם מהנדס ואדריכל, יוכלו לתת לכם אינדיקציה, מה תהיינה העלויות. ניתן יהיה לבנות את המבנה שעליהם חלמתם, או הבית, מבלי להיכנס להוצאות שלא תהיינה צפויות. את התכנו של הבית, יש להתחיל כבר בהתייעצות עם רכישת המגרש. ייתכן ומבנה המגרש, על פי תוכנית המתאר, אינו יתאים או שהמפקח הבנייה, יורה לכם על מציאת מגרש אחר, בגלל הצמידות שלו לאזור או מבנה שייפגם בתכנית הבניה ובמבנה בכלל.

בחירת חומרי גלם ופיקוח על תקציב הבנייה בנוסף

יש לציין, כי מפקחי הבנייה, יש להם כמה וכמה תפקידים מרכזיים, כמו , כל נושא התקציב  נמצא תחת הפיקוח של מפקחי הבנייה. יש שליטה מלאה והמפקחים משתדלים כמה שיותר, להיצמד לתכנית ולתקציב. זו הדרך שבעלי בתים ומבנים שונים, בתכנון הפרויקט ויישומו, חוסכים המון כסף, כך שהתשלום על הפיקוח והליווי בבניה, הופך להיות הוצאה שולית.

בררו לגבי המחיר, האם ניתן לשלם חודשית למפקח הבניה, כמה זמן ייקח כל הפרויקט, כך שתראו כי הוצאה זו, תשתלם לכם, כאשר תקבלו בית מושלם ללא חריגות וטעויו בבניה, כאשר הוא בנוי ממיטב חומרי הבניה בשוק.