הרבה בעלי מבנים פרטיים או עסקיים שואלים לא אחת את עצמם, במיוחד בעת התחלת פרויקט, אם כדאי או מומלץ בכלל להשקיע משאבים כספיים בשירותיו של מפקח בניה. סיוע בשירותיו המקצועיים של מפקח הבניה עשוי לשנות את המצב מן הקצה אל הקצה  והכוונה היא לביטחון מוחלט של בניה איכותית על פי התכנית. ראשית כדאי כי תחליטו אם ברצונכם לשכור שירותי פיקוח בניה או שירותי ניהול ובניה. בבניה הפרטית, ניהול ופיקוח הולכים יד ביד היות ומדובר על פרויקט שהוא קטן יחסית בהשוואה לפרויקטים גדולים יותר כמו בנייה של מבני תעשייה ומסחר.

מי שיפקח על היכולות של הקבלן יהיה המפקח על הבניה וכן רוב היזמים אין להם מושג בבניה אם מדובר על בית, משרד או כל מבנה עסקי אחר. הניסיון של מפקח בתחום הבניה, כבר ביצע בעבר פרויקטים רבים ומכוונים וכדאי להיעזר בשירותיו על מנת להצליח בפרויקט הבניה.

הקלה על זמנו של בעל המבנה

בנייה הינה הליך לא מבוטל הדורש הרבה זמן והתעסקות. אנשים רבים נותנים את שרביט הפיקוח של המבנה בידיהם של מפקחי בניה כך שיוכלו להתנהל בחייהם, אם בשאר עבודתם וחייהם הפרטיים כך שהם בטוחים וסמוכים כי הבנייה תתבצע על הצד הטוב ביותר. רובנו מוציאים את כל המשאבים הכספיים שלנו, על בית החלומות, יש ששוכרים אדריכל אך בעצם הדבר הראשון שיש לשכור הינו מפקח שיפקח היטב על הבניה ורק אז יש להתחיל בעיצוב אם של הבית או אם של העסק.

פיקוח על הבנייה מטרתו היא לא רק בניה איכותית כי אם תיאום ציפיות מול הקבלן ובעלי הבית אשר שכרו  את שירותיו למטרה זו. הדבר החשוב שיש לבדוק הינו האיטום, איטום שלא יהיה איכותי יוביל לנזקים במבנה הבית וכן לחדירה של מים בכל מיני מקומות.

בניה נכונה באמצעות מפקח בניה- ערך הבית שלכם יעלה

יש הבדל גם ברכישה של נכסים מיד שנייה לגבי איכות הבניה, בית שהפיקוח על הבניה היה איכותי והוא נבנה נכון יעלה את ערך הנכס הרבה יותר מאשר בית שיש בו ליקויי בניה, אם בתשתיות, באיטום ובגימור. לרוב שמאים מגיעים לבדוק את הנכס לפני הרכישה ובמקרים רבים השמאי מייעץ לא לרכוש את הנכס היות וההשקעה עליו היא לא כדאית או שלחילופין קיימים ליקויי בניה חמורים. מי שמעוניין לחשוב קדימה ולהתנהל נכון עם הנכס שהוא בונה כדאי כי תמיד ידאג שיהיה פיקוח איכותי ומקצועי על הבניה.