פינוי בינוי- לזכות בדירה חדשה בבניין חדש

אנו עדים לכך, כי ישנה תופעה של פינוי בינוי בערים השונות והצפופות יותר בארץ. מדובר על תכנית שהיא רווחית ומשתלמת, אם לדיירי הבית ואם לקבלן או לחברה היזמית שמעוניינת לקחת על עצמה את הפרויקט. מדובר על הריסת בניין מגורים ישן, לטובת בניין מגורים חדש אך גבוה יותר, איכותי ועמיד בפני רעידות אדמה. המחסור בדירות מגורים בערים הצפופות בארץ, גרם ליוזמתה של הממשלה, להוציא לפועל את תכנית פינוי ובינוי, שתפתור בעיות רבות של צפיפות, הדיירים שמסכימים לפרויקט זה, יצאו נשכרים בשל קבלת דירה חדשה, מרווחת ונעימה יותר בבניין יפה וחדש.

יש להוציא הרבה אישורים, שיעלו לא מעט כסף, רך קבלנים וחברות יזמיות רבות שעוסקות בפרויקטים מסוג זה, יודעות, כי בסופו של דבר זה ישתלם להן מבחינת הרווחיות. קומות שלמות, תהיינה שייכות לקבלנים והם יוכלו למכור דירות רבות לזוגות ומשפחות שמעוניינות דירה בעיר ועד היום, לא ניתן היה למצוא דירות, בשל הצפיפות הרבה בעיר.

פנייה של דיירי הבניין לתכנית פינוי ובינוי

בהרבה מקרים, וועד הבית של הבניין, הוא זה שמתאים את הנתונים של בניין המגורים, בכדי שתבוצע בו תכנית של פינוי ובינוי. רבי פונים לעורכי דין ולחברות יזמיות במקביל על מנת ליישם את התכנית שתשתלם לכולם. עוה"ד שמייצג את דיירי הבניין המיועד לתכנית של פינוי ובינוי, יוודא לגבי הביטחונות הכלכליים של הקבלן או חברת הבניה כך שעד תום הפרויקט, הכספים יופקדו בנאמנות לעוה"ד שמייצג את הדיירים.

עוה"ד של הדיירים, ידאג למגורים חלופיים, עד לתום הפרויקט, כך שגם מי שישלם על השכירות, היה החברה הקבלנית או חברת הבניה שנטלה על עצמה את הפרויקט. יש לציין, כי העיריות של ערים מסוימות, שבהן מתבצעים פרויקטים מסוג זה, דואגות לתשתיות מתקדמות מים וביוב, מרחבים כגון גנים ציבוריים עבור הילדים וגני שעשועים.

תכנית משתלמת לכל הדעות

ישנם כאלה כמו דיירים בבניין שמיועד לתכנית של פינוי ביני, שמתנגדים במטרה להוציא מהחברה הקבלנית, דירה נוספת או דירה גדולה יותר, אך כאן נכנס לתמונה עורך הדין שמייצר את הדיירים ויטפל בדייר הסרבן, על מנת שהתכנית תעבור ללא תקלות, עד הגשת האישורים ותכנון והתחלת הבניה בפועל. יש לחתום על חוזה, כך שניתן יהיה לוודא מתי יסתיים הפרויקט על פי העמידה על לוח הזמנים של החברה היזמית שלוקחת על עצמה את הפרויקט של הסבת הבניין הישן לחדש ובנייה של קומות רבות יותר.