כשניגשים לעבודת בנייה של פרוייקט חדש חושבים ישר על אדריכל המתכנן את המבנה, קבלן האוסף את אנשי המקצוע הדרושים ואלה המוציאים את התכנון לפועל. על פני הדברים הכל נראה קל ומתוכנן כהלכה אך עם זאת לא תמיד כך הדבר ולא תמיד הדברים יצאו לפועל כפי שתכננתם. ליקויים רבים יכולים להופיע בתהליך זה, קבלן שלא מבין את תכנון האדריכל או חוסר עבודה לפי נהלים מקובלים יכולים להוביל לסכנה של ממש. כדאי לדאוג שכל החלקים בפאזל הבנייה אותו תרצו להרכיב יעבדו כהלכה עליכם להעסיק מישהו שידאג לתאם על כל הגופים ולפקח שכולם עושים את עבודתם כפי הדרוש ולפי התקן המקובל, לשם כך קיים מפקח בנייה.

מדוע חשוב להעסיק מפקח בנייה?

כמו שהוזכר כבר למעלה מפקח בנייה דואג לתאם בין כל הגופים ואנשי המקצוע הפועלים על מלאכת הבנייה ומפקח עליה שתעמוד בתקן הבטיחות והסטנדרטיים שהציב הלקוח. על פני הדברים נראה שאת כל אלו יכול לבצע הקבלן אז למה בכל זאת לקחת מפקח בנייה? התשובה תמונה כאן בהשכלה ומיומנות.

קבלן בעיקר מתאם בין בעלי המקצוע והפועלים השונים ועובד על פי תוכניות שהוא קיבל מהמהנדס או האדריכל, הקבלן יכול להיות בעל יכולות תיאום ובנייה גבוהות אך עם זאת לרובם אין כלל השכלה בתחום, כל שעליו לעשות כדי לקבל רישיון הוא להירשם ולא נדרשת ממנו השכלה כלל. מנגד מפקח בנייה מורשה הוא בעל השכלה בתחום ובעל ידע נרחב בהנדסת מבנים ובתקנים הקיימים בשוק, אין זה חלילה אומר שקבלנים לא יודעים איך לבצע את עבודת אך עם זאת הידע שלהם בתחום מוגבל כפי שהייתם מעדיפים שניתוח שאתם עוברים ינוהל על ידי רופא כירורג ולא על ידי אחות חדר ניתוח.

מה המידע שחשוב להעביר למפקח הבנייה?

על מנת שהפרוייקט יעבור בהצלחה חשוב לספר למפקח הבנייה על הציפיות שלכם מהפרוייקט ולתאם איתו את הדברים הבאים:
  • התקציב שעומד לרשותכם לביצוע הפרוייקט.
  • מהו המועד אחרון בהחלט לסיום פרוייקט.
  • מהם ההיבטים המרכזיים שחשובים לכם שיהיו בפרוייקט, על מה אתם לא מוכנים לוותר וחשוב שידאג שיעשה.
  • מהם המערכות ובעלי המקצוע הלא שיגרתיים שאיתם אתם צפויים לעבוד (מערכות טיהור מיוחדות, מערכות סולריות וכ"ו).
אחרי שהגעתם להסכמה על כל אלו חשוב להעביר למפקח הבנייה את כל פרטי ההתקשרות עם בעלי המקצוע שבחרתם לעבוד. אם יש לכם לבטים בדבר בעלי המקצוע כדאי לכם להתייעץ עם מפקח הבנייה, המטרה שלו היא להיות היועץ והמכוון שלכם בכל תהליך הבנייה וגם ידע להגיד לכם מה אפשרי ומה לא בתהליך הבנייה, הוא יצביע על בעיות שיוכלו לצוץ בעתיד ויסב את תשומת לבכם לדברים חשודים וליקויים של בעלי מקצוע. אל תתפשרו על בתחום הפיקוח, כי בסופו של דבר הוא בעל המקצוע היחיד שדואג לסיים את הפרוייקט כהלכה ולא במהירות ובחיסכון על גבכם.

בסאגה ניהול פרוייקטים נדאג ליידע אתכם מראש על כל ההיבטים החשובים בתחום הבנייה של הפרויקט שלכם. את סאגה ניהול פרויקטים מנהל מפקח הבנייה שמואל גלברמן, שצבר לאורך השנים ידע וניסיון רב בתחום. אתם מוזמנים להתרשם מרשימה ארוכה של פרויקטים עליהם פיקחנו בעבר, ואף לברר אודות המלצות. בסאגה מאמינים כי עבודה מסודרת ופתוחה מול הלקוח מביאה לתוצאות מיטביות ולפרויקט מושלם!