מי שמעוניין לבנות בית חדש שיהיה מעוצב או שרוכש בית מיד שנייה יודע כי ללא משרד אדריכלות יהיה לו קשה לבצע שינויים, לנצל חללים ולעצב נכון את הבית. מיזוג החלל של הסלון עם המטבח, דרוש לשבור קירות, רק אדריכל על פי התכניות של הנכס ידע אילו קירות ניתן יהיה לשבור ואיך. ישנה סכנה ממשית כאשר שיפוצניק ישבור קיר שיש בו עמודים תומכים כך שהמבנה עשוי לקרוס.

ההחלטה בבחירה של אדריכל מוכר הינה חשובה. זה האיש שילווה אתכם מתחילת הפרויקט ועד סופו. הפגישות עם האדריכל כרוכות בהדמיה של הנכס על מחשב כך שניתן יהיה להתרשם מהעיצוב והשינוי הסופי של הנכס. ההשקעה באדריכל תצדיק את עצמה היות והנכס יהפוך להיות מרשים יותר ובעל ערך גבוה בהרבה יותר מאשר היה בעת שרכשתם אותו. גם עצם העובדה שאדריכל מוכר ביצע את השינוי והתכנון בנכס, יראה השקעה בבית שהפך להיות איכותי מכל הבחינות.

מעוניינים בסגנון אדריכלי מסוים?

ניתן לציין כי קיימים סגנונות שונים של אדריכלות וניתן למצוא משרדי אדריכלות שמוכרים בסגנון מיוחד שמאפיין אותם. חלק אוהבים את הסגנון המודרני בעל הקווים הפשוטים והחלקים, אך חלקם יאהב סגנון ביתי כפרי, עם נגיעות של מראה עתיק, כמו המבנים העתיקים ברחובות תל אביב ששימרו באמצעות תריסים עתיקים מעץ בסגנון כפרי ובגוון טבעי.

אדריכלים מנוסים, יבינו את הטעם האישי של לקוחותיהם וינסו להתאים את הסגנון וכן יכולת ההקשבה של האדריכל או האדריכלית חייבת להיות גבוהה, כך שניתן יהיה לגבש תכנית של עיצוב הבית או העסק.  כדאי למצוא אדריכל מוכר ע"י חבר או מי שאתם מכירים היטב ואהבתם את הסגנון של העיצוב. קחו למשל דוגמא, אם ביקרתם בבית של חבר שזה עתה ביצע שינוי או בנה את ביתו ונעזר באדריכל שאהבתם את העבודה שביצע, כדאי כי תשאלו מי האדריכל.

דיווחים של האדריכל  וההתקדמות בבנייה

אדריכלים מבצעים את התכנית שקבעו יחד עם בעלי הנכס כך שבכל שלב של התקדמות הם נפגשים עם בעלי הנכס ומראים להם את ההתקדמות שבוצעה בו. חשוב גם הכימיה ביניכם לבין האדריכל או האדריכלית, מה שיקנה עבודה וקשר טוב יותר בכל הפרויקט, כאשר תהיו מרוצים ותבינו האחד את השני, גם ברעיונות, גם בהסכמה לגבי רכישות של חומרי גלם או עיצוב מיוחד של קיר וכדומה.

זוהי חוויה נהדרת, במיוחד למי שאוהב את תחום העיצוב ומחליט, כי אדריכל זה או אחר, יתאים לו יותר, בגלל העבודות שראה, בתים והסגנון. זוהי הדרך הנכונה ביותר לבחור את מי שיעצב לכם את בית החלומות שלכם, בדיוק על פי הטעם שלכם.