יש אנשים שכבר משחר ילדותם, אהבו לעסוק בבנייה של כל מיני קופסאות. ייתכן כי מדובר בארכיטקט צעיר שיש לו את הכישרון מדובר על לימודים שדומים ממש ללימודי אמנות. ישנו ביקוש רב במדינה לאדריכלים מוכשרים, היות והבנייה נמצאת בתאוצה רבה. יש כאלה שעשויים להתבלבל, בין ארכיטקט למעצב פנים. מי שלומד את מקצוע ארכיטקטורה, יודע כי קיימת תיאוריה אך גם פרקטיקה.

ארכיטקט טוב, נמדד על סמך פרויקטים שכבר ביצע. יש לשאול את כל השאלות הנחוצות לכם אם התכנון מתאים לעיצוב, מיקום החלון וכן, שיטת העבודה שתתאים לכם. יש הרבעה ארכיטקטים שלמדו גם את מקצוע עיצוב פנים, כך שהם יוכלו לשלב את שניהם ולשרת את הלקוחות בשני המישורים, כאשר הם משלבים ביניהם.

קבלה למקצוע ארכיטקטורה

לימודי ארכיטקטורה, הם לימודים לא קלים, יש להיות בעל ממוצע גבוה במבחני הבגרות, חלק מתנאי הסף לקבלה למוסד הלימודי, אם אוניברסיטה או אם מכללה הינו ראיון קבלה אישי. הלימודים  האדריכל, מתכנן את המבנה ולא עוסק בעיצוב הפנימי. מעצב הפנים הוא זה שאחראי על בחירת הגוונים והעיצוב חקירות, הרהיטים שיהיו בחלל, גוון ריצוף, פרקט , ווילונות ועד לפרטים הקטנים יותר הקשורים לעיצוב של פנים הנכס.

הסיב להתפתחות הארכיטקטורה, נעוצה גם בעובדה שישנה פריצת דרך בטכנולוגיה של הבנייה והתכנון במרחב הפנימי והחיצוני באמצעות טכנולוגיות אלה. יש לציין, כי האדריכלות במאה העשרים ואחת , אינה עוסקת בכל התחומים, כי אם מעניקה פתרון מקיף בתחומי ההתמחות השונים.

השינויים הרבים בענף הארכיטקטורה בשנים האחרונות

כאמור תחום האדריכלות עובר כל הזמן התפתחויות ושינויים מבורכים, מה שמקל הן על האדריכלים עצמם והן על הלקוחות, כאשר הם כבר יכולים לראות לפני השינוי והבנייה בפועל, כיצד ייראה ביתם או דירתם, כאשר הם מבצעים בה שינוי, או מתכננים בנייה של בית. ניתן לבצע הדמיה מדויקת של החללים השונים, המראה החיצוני של הבית, כך שהלקוח ידע למה לצפות.

אחת המגמות המרתקות, היא שילוב בין ישן לחדש, משרדי אדריכלים רבים, מכירים בתורת הבנייה של בנייה ישנה ועתיקה ומשלבים אותם עם הטכנולוגיה החדישה ביותר. זהו עיצוב מיוחד יחד עם בנייה אורבאנית, כך שכל החידושים המודרניים  יאפשרו ללקוחות שבונים את בית חלומותיהם, נהנים מתשתיות מתקדמות ונוחות מקסימאלית.  יש לדעת, כי בפרויקט שאתם בונים, אם אתם תשכרו את שירותיו של ארכיטקט, החיסכון שלכם יהיה רב, הארכיטקט מכיר בעלי מקצוע מעולים, הבנייה והגימור יהיו מושלמים והעלויות תהיינה סבירות.