ישנם בעלי בתים שעושים בחוכמה, במקום להחליף לדירה חדשה יותר שתעלה הרבה, הם מעדיפים להגדיל את דירתם באמצעיות תוספות בנייה. יש  להתייעץ עם מהנדס בניין ואדריכל, על מנת שיוכל לתת את הפתרונות הטובים ביותר. הדבר הראשון שיש לעשות הוא להוציא אישורי תוספת בנייה מהוועדה לתכנון ובנייה.. יש לציין, כי לא כל תוספת לבנייה תאושר, היו וישנם מבנים שאסור לבצע בהם תוספת כלשהי.

כאשר מגישים את הבקשה לתוספת לבנייה, יש לבצע עדכון תב"ע שבה ניתן גם  יהיה לראות, אם ניתן לבצע תוספת לבנייה. גם ניצול הגג לצרכים שונים, הוספה של ממ"ד, סגירת מרפסת, נחשבים לתוספות.

עמידה בתקני הבנייה במדינת ישראל

כל תוספת בנייה, חייבת לעמוד בתקן  הבנייה בישראל. יש להגיש תכניות, לעבור ביקורת ולקבל אישורי בנייה, אף אחד אינו יכול לשפץ ולבנות ללא אישורים. ברגע שניתנו האישורים, יש להזמין קבלני בניין שיעבדו מול התכנית שהכין מהנדס הבניין והאדריכל.. יש לבצע עבודת הכנה יסודית ולהצטייד בכל המסמכים הדרושים לכם. יש לדעת כ הבירוקרטיה בכל המסמכים היא אינה פשוטה ויש להיאזר בסבלנות, עד שהתכניות לתוספת בנכס שלכם תאושרנה.

יש לציין, כי ערך הנכס יעלה בהרבה יותר, כאשר תוסיפו לו תוספות כגון ניצול וסגירת חדר בגג, תוספת של חדר בבית ועוד. יש לזכור, כי יש להחתים את השכנים שלכם בבניין הדירות, אם מדובר   בדירה הנמצאת בבניין משותף, גם קבלני שיפוצים, יוכלו לבצע עבורכם את בניית התוספת, תוך עמידה בתקנים.

תוספת הבנייה לבית פרטי

במצבים אלה, הרבה יותר קל להוסיף חדר או תוספות שונות לבית הפרטי. מי שהתרחבה משפחתו, עשוי למצוא עצמו גר בבית צפוף ולכן, רבים חושבים על הרחבת הבית. כדאי כי המהנדס יראה את הגרמושקה שעל פיה, יוכל לומר לכם מה והיכן ניתן להוסיף חדר. יש לציין כי על פי חוק הבנייה, ניתן יהיה לבנות תוספת בנייה, רק כאשר זכויות   הבנייה לא מוצו. אם ברצונכם להוסיף תוספת בנייה למבנה שלכם, כדאי לברר בעירייה או ברשות המקומית שאליה אתם שייכים.

שמאי מקרקעין , יחד עם מהנדס בניין יוכל לבחון את השטח מול התכניות ויעניק לכם פתרונות הולמים לניצול נכון של החללים שלא נוצלו עד תומם.

היטל   השבחה הוא   מס אשר נידרש מבעל נכס על שינוי שנעשה וגרם לעליית שווי הנכס (בין אם בפועל או ע"י אישור תוכנית עתידית). חשוב לשיש לדעת בנוסף, כי כל שינוי בנכס שמשביח אותו- כלומר מעלה את ערכו, חייב בהיטל השבחה שגם את זה יש לקחת בחשבון, לפני תוספת של חדר או תוספת בנייה אחרת.