כל בית, מבנה או שינוי שיש לבצע בו, חייב יהיה בצעד חשוב כגון תכנון אדריכלות. יש לתכנן את השינוי והעיצוב בנכס, מול תכנית הנכס, כך שזה השלב הראשון החשוב ביותר. יש לשבת עם בעלי הנכס, בכדי שיוכלו למצוא את העיצוב שנראה להם, באמצעות הדמיה תלת ממד באמצעות המחשב. ישנן רשויות מקומיות שפתחו ארכיון דיגיטלי בכדי לחסוך זמן לתושבים שמחפשים תכניות בארכיון. ניתן למצוא את ההחלטות השונות של וועדת התכנון והבניה וכן היתרי בניה, טופס 4 וכדומה.

יש להבין מה גודל השטח הקיים, להשוות תכניות בנייה חדשות לישנות, לראות כיצד ניתן לנצל כל חלל עד תום. לפעמים תכנית נכס מקורית, לא תוכל לשקף את המצב בדירה,אם היא ישנה מאוד ונעשו בה כבר שינויים שאינם נמצאים בתכנית. בכל מבנה, במיוחד בדירות ישנות, יש לקחת בחשבון את התנודות הטבעיות שמתרחשות במבנה.

אם לא הצלחתם להשיג תכניות , בקשו מהקבלן

התכניות כאמור חשובות מאוד, על מנת לבצע תכנון אדריכלות. במידה והשגתם, חשוב לבצע מדידה  מחודשת של הנכס ע"י האדריכל שמבצע את הפרויקט בנכס. יש להתייעץ בנוסף עם מהנדס בניין {קונסטרוקטור} כך שניתן יהיה לראות, אילו עמודים הם עמודים תומכים והיכן ניתן יהיה בכל זאת לבצע הריסת קיר.

האדריכל, יחליט אילו בעלי מקצוע יש לקחת, הוא ישב על כתב הכמויות, התקציב, כמות ובעלי מקצוע בתחומים השונים שיש להסתייע בהם בסנכרון נכון בזמן העיצוב או השיפוץ המאסיבי של הנכס. האדריכל יעבוד מול תכנית עבודה מסודרת. יש להתחשב תמיד בתקציב ולא לחרוג ממנו. אם אתם אוהבים עיצוב מודרני בבית, האדריכל, וכל לחשוף אתכם לטרנדים החדשים של העיצוב המודרני.

הקשבה והבנת  צרכי הלקוח

יש לדעת כי אדריכל חייב להיות קשוב ללקוחותיו ולהבין מה הצרכים, השאיפות הציפיות וכן הלאה. כדאי כי האדריכל לאחר שראה ומדד את הבית, יתחיל לבצע סקיצות שונות של הבית ואז, להתחיל להראות אותן ללקוחות. אם מצא חן ביניהם תרשים אחד שביצע האדריכל, הוא יוכל לשבת יחד אתם ולהתחיל לתכנן את הפעולות האדריכליות שיש לבצע.

תכנון החלל הוא הפרט החשוב ביוצר שעל אדריכל יש לבצע, משם מתחיל הכול ולכן, עליו לתכנן נכון את החללים ולהיות קשוב לאורח החיים של בני הבית, לשאול אותם שאלות, כך שיוכל לתכנן נכון את החללים הנחוצים. האדריכל ילווה את כל הבנייה או השיפוץ, כך שאתם תכלו להיות נוכחים בכל שלב.