תכנון אדריכלי

תכנון של בית זה לא עניין פשוט. כל מה שמייצג אותנו, בא לידי ביטוי. אם החלטנו לתכנן בעצמנו על פי הטעם שלנו את ביתנו, יש לבצע תכנון אדריכלי מוקפד ומדויק, כך שבית החלומות שלנו יהיה על פי הטעם שלנו בעזרת האדריכל.עיצוב של פנים וחוץ הבית, יש לעשות בצורה נכונה והרמונית תוך עיצוב מרבי וניצול החללים בצורה הכי נכונה. אדריכל מקצועי, ידע לקחת בחשבון את אורח החיים של בני הבית על מנת שיוכל לתכנן את הבית תוך נוחות מרבית ואווירה רצויה.

ההתחשבות בצרכי הלקוח היא הא' ב' של כל אדריכל מקצועי שקשוב ללקוחותיו. האדריכל ישאל שאלות את הלקוח המעוניין לבנות את ביתו, כך שיוכל להבין מה הטעם שלו, מהם דרישותיו ומהן ציפיותיו. תכנון טוב של בית, מתייחס לפנים הבית אך גם לחיצוניות שלו. תכנון החלונות בבית ושאר המפתחים הינו חשוב, מצד אחד חשוב כי הבית יהיה מואר, אך מצד שני, על מנת להציב רהיטים, יותר מדי חלונות, יפריעו בעיצוב הפנים של הבית ולכן יש לתכנן הכול בקפידה.

תכנון אדריכלי בסגנון מודרני או כפרי

זה החלק הבסיסי של תכנון אדריכלי במבנה., אם פנים או אם חוץ הבית. יש לשבת עם הלקוח ולהבין, אם הוא מעוניין בקווים נקיים וקרירים מעט, מה שמאפיין את העיצוב המודרני או בית בסגנון חמים שהמפתחים שלו עשויים מעץ טבעי עם אלמנטים של אבן טבעית בחיפוי או בשבילים בחצר הבית, הריצוף, חדרי האמבט ועוד.אדריכל מקצועי, יביא לתוצאה מושלמת והרמונית עם השטח החיצוני של הבית שכולל את הפיתוח הסביבתי כמו:

  • תכנון שביל הכניסה
  • מדרגות
  •  תכנון ניקוזים ושיפועים
  • חיבור הביוב

ועוד פרטים חשובים שקשורים למבנה, כך שלא יהיו נזקים ונזילות מיותרות בימי החורף שיגרמו להצפה במבנה או בחצר הבית. כ אדריכל, שמקבל לידיו תכנון של בית פרטי, עליו לחקור שלושה תחומים עיקריים, ראשית את צרכי הלקוח, שנית, נתוני השטח והגורם השלישי, הינו נתוני התב"ע {תכנון בניית עיר}. האדריכל יחקור וילמד את האקלים, נתוני המגרש ותוואי השטח השכנים. המושג "פרוגרמה אדריכלית" הינו המושג המוכר ביותר בקרב אדריכלים.

קביעת מיקום הבית על המגרש

אדריכלים, עושים שימוש במפת המדידה המעודכנת של המגרש, תוך הבנה של דרישות תב"ע, הם יאתרו מסמכים באתרי הרשויות ברשת, ויבקרו ברשות המקומית. כאשר האדריכלים אוספים נתונים, הם יבינו באיזה מיקום במגרש, יש למקם את המבנה, את מיקום המפתחים ואת ייעד המגרשים הסמוכים על פי אחוזי הבניה בהם.